Inte mig själv

Jaha, då sitter man i Landskrona igen då. Och det känns inte bra alls. Men det är det inte mycket som gör nuförtiden. Jag känner inte alls mig som mig själv, känns som jag tappat mitt jag någonstans på vägen.

Lättare blir det inte heller när man varje vecka får höra saker som "bör" ändras på mig, eller mitt sätt att vara och agera. Och reagera. Jag vet inte riktigt var det gick snett, men hela dagen idag har jag bara haft den känslan. Eller ja, vet ju på ett ungefär, ibland får man höra saker som gör hål på en.

Lättare blir det inte heller när man inte blir förstådd, det finns alltis två sidor av en sak, ibland är en fel och en rätt, ibland båda rätt, eller båda fel. Men jag har alltid fel. Trots min ålder finns det tydligen saker som jag inte har någon aning om. Tydligen. Hur kan jag ha fel när alla runtomkring mig säger samma saker som jag gör? Men det spelar väl ingen roll.

Och nu ska jag sitta här i Landskrona och grubbla och känna mig vilsen. Längesen man hade en sådan här dålig känsla i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0