Julafton kväll

Jahapp, då var man i helsingborg igen. Jag skulle egentligen åka hem, men jag ska ändå till syrran imorgon och måste inom här och hämta kläder, så tänkte jag lika gärna kunde åka hit redan ikväll. Pappa var så snäll dessutom och körde mig hit! Och ja, det är en tidig kväll, jag var faktiskt här redan klockan åtta. Men julaftnarna i min familj varar aldrig länge nuförtiden, mest för att Lotta med familj åker hem ganska tidigt eftersom de har en massa hundar och bor nästan en timme bort, och sen brukar det dö ut liksom. Vi är ju ingen stor familj. Jag kände att jag hellre ville hit också för i Landskrona fanns risken att jag hade deppat lite, men just nu mår jag faktiskt väldigt bra. Inte deppig ett dugg, julafton har varit väldigt bra detta året, det är det inte alltid. Så jag har tagit ett bad och nu tänkte jag göra lite popcorn och hälla upp ett glas julmust, sen slänger jag mig i sängen och tittar på tv. Saknar förstås J väldigt mycket, hade han varit här hade kvällen inte kunnat bli mycket bättre. Men man kan inte få allt. Han åker hem imorgon, så kanske hinner vi ses innan jag åker till Landskrona, eller innan han åker till Ängelholm, ska förmodligen festa med Liv. Känns skönt också att få vara här en dag till, vill verkligen inte hem till Landskrona. Önskar det kunde vara den förste februari nu.

Nej, om man skulle ta och mysa till det då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0