Flytta ihop

Ja, jag har funderat en hel del denna veckan. Ju mer jag tänker på det, ju mer löjligt känns det. Varför ska jag ha det problemet med att flytta möbler, hitta ställen att förvara det på, sen aldrig bo på stället men ändå betala hyra, för att sen några månader senare gå igenom det igen med att flytta på allt, och hitta nya ställen att förvara möbler på. Jag frågade syrran vad hon tyckte, om jag skulle flytta in hos J eller vänta. Hon menade på att vi är vuxna människor och om vi vill flytta ihop ska vi göra det, så länge vi pratar igenom det först. Sen sa hon att om det inte skulle fungera får vi lösa det då och att jag alltid är välkommen hem hos henne. Det känns skönt att veta=). Jag tycker egentligen fortfarande att det är tidigt, men jag har "bott" här i över en månad och det har gått bra, lite hårdare än annars kanske eftersom man blir tvungen att lära känna varandra fortare än om man bor isär. Och hade det inte varit så att jag var tvungen att flytta hade jag inte sagt upp min lägenhet och flyttat hit så här tidigt. Men nu är situationen som den är. Och jag vill göra det bästa av den=) Och som Jeppelina sa, fungerar det inte mellan oss kommer det inte fungera även om vi flyttar ihop om ett år. J och jag har pratat om det en del och vi vet på ett ungefär var vi har varandra, sen får vi se hur det blir. När jag officiellt flyttar in den förste februari har det gått fem månader sen vi träffades, så det e ju nästan ett halvår iaf ;) Så nu ska vi bli sambos=D

Igår var vi och tittade på tapeter, äntligen ska han få renoverat i lägenheten. Eftersom han flyttade in så tidigt i våras så fick de inte renoverat efter den andre hyresgästen, och sen har de dragit ut på det. Vi fick valt fina tapeter iaf, hoppas nu att de kommer snart och fixar det! Det är rätt skönt att det blir gjort nu, för det kommer att kännas mer som min lägenhet också. Vi har planerat sovrummet, jag kommer att ha min arbetsplats där. Egentligen vill jag inte ha dator i sovrummet men jag kommer behöva att kunna stänga in mig i lugn och ro, och bor man inte större får det bli så här. Snyggt kommer det bli iaf.

Idag skolkar jag (som vanligt) för att kunna sova ut och plugga i lugn och ro. På måndag är omtentan, måste verkligen klara den nu. Imorgon har jag inga föreläsningar, på kvällen ska vi fira J's mamma, sen har jag absolut ingenting planerat i helgen, så blir bara att plugga nonstop. Måste skrapa ihop nog poäng för att få godkänt.

Ser fram emot nästa fredag, då blir det till att fira Jenny=) Hon blir 25 år nästa vecka, den tanten=P Ska bli urkul att festa också, var ett tag sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0