Grinig pojkvän

J ringde mig i skolan idag när han var hemma på lunch. Callie hade gjort nummer två på mattan och han var inte glad. Det lät som att hon hade bajsat ner hela mattan och varit lös i magen dessutom. Sen när han var ute med henne ville hon inte göra ngt så han band fast henne medan han skulle äta. Sen ringde han igen. Då hade hon rullat sig i bajs och det var bajs över hela lägenheten så han hade satt henne i badrummet så fick hon sitta där för han var tvungen att sticka till jobb. Han passade även på att klaga på att jag inte torkar Callies tassar och att det är därför väldigt smutsigt inomhus och löv överallt.

Jahapp, vad skulle jag göra? Jag satt ju i lund och kunde ju inte göra något. Men om det var så illa kan inte det ligga i flera timmar innan någon gör rent. Så jag fick helt enkelt skippa andra föreläsningen och åka hem. Och vad kommer jag hem till? En liten fläck på mattan och några tassavtryck. Det luktade inte ens i lägenheten. Nej, det var nog bara en pojkvän som fick nog när han var hemma på lunchen. Måste ju överdriva lite;). Så nu har jag dammsugat och moppat golven och tagit hand om fläcken på mattan. Och han har ju rätt om löven och den biten, jag måste bruka allvar med att torka tassarna på henne, vädret blir ju knappast bättre. Men samtidigt så dammsugar jag hela tiden och moppar golven, så jag tar ju hand om min hunds smuts också. Jag lämnar inte det till honom liksom. Jag städar mer här än vad jag gör hemma.

Ja, hemma. Redan två visningar, en idag och en imorgon. Min hyresvärd ringde imorse, och jag fick sagt att jag kan flytta tidigare också om de hittar en hyresgäst. Så nu börjar det bli verklighet. Läskigt! Men det ska faktiskt bli skönt att komma från Landskrona. Tråkigt att gå i samma fotspår hela tiden, finns inget som egentligen håller mig kvar där. Brorsan och pappa träffar jag nästan aldrig, mamma kan jag alltid åka och hälsa på, lika mycket som jag gör nu. Nu börjar en ny apok i mitt liv. Spännande=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0