Ingen exkursion

Jag hoppade ändå exkursionen idag. Jag vaknade klockan sex imorse och började få ångest, när egentligen ska jag ha tid att plugga? Vi har inte fler exkursioner innan tentan, så sen kan jag gå på alla som kommer. Exkursionen idag är alltså mellan nio och fem, vilket hade betytt att jag varit hemifrån mellan halv åtta och sex. Inte hade jag orkat plugga på kvällen sen då.

Så idag ska jag verkligen bruka allvar, ligger just nu i sängen för det är så jäkla skönt, men tänkte utnyttja tiden och titta på de föreläsningar som en av lärarna lagt ut på nätet. Märkte det att hon använde sig inte lika mycket av boken som av föreläsningarna, och därför är det viktigt att läsa på anteckningar när det gäller henne. När det gäller den andre läraren, handlar det om begrepp. Vad betyder begreppet akvifer t ex. Eller pingo. Osv. Där kan man skrapa ihop 10 p bara på hans del, han hade 20 begrepp värda en halv poäng vardera.

Vad som händer annars idag är att jag ska lägga ut J's tvättmaskin på blocket. Nu ska han köpa en ny, med inbyggd torktumlare. Det är så att han har blivit av med sin tvättnyckel, en sådan digital. Han har egen tvättmaskin men tumlar det mesta på grund av katthåren, det störiga är bara att tvättrummet ligger väldigt långt borta, är en bra bit att konka på blöt tvätt. Så han ska investera i en ny tvättmaskin med torktumlare. Hans föräldrar tycker det är onödiga pengar, men jag anser att det är upp till J själv att bestämma hur han ska göra. Tvättmaskinen tar han ju med sig om han flyttar härifrån, och en sådan håller rätt så många år. Så idag åker vi förmodligen och köper en ny. Han hade tänkt göra det först senare, men nu blev han av med nyckeln, och den kostar att få ersatt. Så det blir redan nu.

Min mage är förresten fullständigt kaput, ingenting stämmer med den nu. Har köpt tabletter, så jag går på en tvåveckorskur nu, får hoppas att det blir bättre. Det är lagom tills tentan är över också, så då försvinner mycket att stressen och jag bör bli bättre. Blir jag inte det får jag nog fundera på att gå till läkaren.

Nej, om man skulle ta och göra ngt vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0