Jobb

Jag har börjat kolla runt lite på jobb i Helsingborg. Först skulle jag bara kolla efter sommarjobb, men jag vill nog ha ett extraknäck under terminen också. Och helst på en skola. För jag tappar massor nu när jag inte har praktik, det hjälper inte en att bli en bra lärare bara genom att sitta med näsan i böckerna hela tiden. Plus att det skulle kunna vara bra med lite extra pengar, speciellt nu när man ska bli sambo. Vi har så många planer och drömmar, och för att kunna uppfylla dem behövs pengar. Visst, jag kommer ju inte att jobba så mycket förmodligen, men varje hundralapp jag drar in räknas. Drygar ut liksom. Har mailat en skola som ligger här i närheten, ligger fem minuter bort med bussen så hade varit perfekt. Hoppas de vill ha mig=) En ganska liten skola, som precis utökat med högstadieklasser också, så än så länge finns det inga nior där, bara sjuor och åttor. Hade jag fått vikariat där hade chanserna varit goda att jag fått en tjänst där när jag tar examen, då har de ju nior också. Så nu gäller det att hålla tummarna.

Idag ringde de från hemvården i Landskrona också, frågade om jag kunde jobba ytterligare en dag i december. Så nu har jag 6 dagar i december och 2 i januari. Eventuellt skulle en annan ringa om någon dag till, men det får vi se. Men med dessa dagarna får jag en rätt så bra lön i januari, plus att jag får en större summa från CSN den månaden. Och en liten lön i februari, superbra. Känns bra att komma med lite kapital när vi flyttar ihop=)

Pluggandet går bra idag också, känns verkligen bra just nu=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0