Måndag återigen

Tiden springer iväg, helt otroligt. Nu är det måndag igen, andra halvan av november månad är kommen, snart är det december och juletid.

Planen för idag är att putsa på uppsatsen så den e klar, sen ska jag till Landskrona och brorsan, ska hjälpa honom att baka tårtor=) Han fyller år imorgon, och ska ha med sig gott till jobbet. Lite drygt bara för vi ska inte ses förrän klockan sju, så det innebär att jag är hemma sent idag. Åker ju tillbaka till Helsingborg. Det smarta hade egentligen varit att sova i min lägenhet, men då måste jag ta med mig Callie och det blir jobbigt imorgon efter skolan istället. Plus att jag har ingen mat hemma hehe. Jag och J var där igår och plockade på oss lite saker, fick slängt en del gammal mat och tagit med lite hit. Sen tog vi hit micron och skrivaren. Och pantat alla jäkla flaskor fick vi gjort också! Det var en del hehe.

Vi har pratat mer och mer om att jag ska flytta hit, egentligen vill vi båda att jag flyttar in här stället för hos syrran, men det e som J sa igår, jag flyttar in hos syrran mest för att ha någonstans att ta vägen om det går illa för oss. Så har inte jag sett det, men så e det ju faktiskt. För jag är här hela tiden, kunde lika gärna flyttat in. Men det är ju så nytt, och det var ju nära att ta slut för bara en vecka sen. Då är vi nog inte redo att bo ihop. Men till sommaren känner jag att det skulle vara dags.

Och glad blev jag idag! Jag ska jobba i jul! Lång historia, men nu ska jag jobba iaf, och många dagar blev det. 7 dagar tror jag det blev totalt, och behöver inte jobba julafton som förra året, bara annandag jul. Nyår ska jag inte heller jobba, sist jobbade jag nyårsdagen och det var lite trist för jag fick inte firat nyår. Det vill jag gärna i år, för jag kommer ju förmodligen att fira den med J. Iaf, jag kommer att tjäna en del tusenlappar på det här, då jag av mina 56 timmar jobbar 34 helg. Inte helt fel. Räknade på det, jag kommer tjäna det jag behöver spara för att klara juni-juli, så då blir det inte lika stor press och jag kommer nog inte att lägga undan lika mycket varje månad. Vill kunna leva normalt för en gångs skull. Men jag spenderar inte lika mycket nu när jag blivit tillsammans med J, en stor anledning till det är att när vi är och festar blir det oftast privata fester, inte nattklubbar. Jag saknat dock att kunna köpa kläder och skor när jag behöver det. Jaja, det går på rätt håll nu. Ska bara hitta ett nytt sommarjobb, sen e allt bra ;)

Nej, nu ska jag ta och skriva klart uppsatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0