Måndag igen

Då var det ny vecka och nya tag. Givetvis måste jag börja med att stanna hemma från skolan. Callie blev jättedålig i magen inatt, och även om hon är bättre nu så vet man aldrig när det kommer nästa omgång. Det rinner liksom, finns inte mycket hon kan göra för att hålla sig. Och hon sätter sig gärna på mattan såklart. Så jag vågar inte lämna henne ensam för länge. Måste tyvärr åka till Väla sen, men det är faktiskt för Callies skull. Jag tror nämligen att hon är dålig i magen på grund av maten, så jag måste fixa ny mat. Jag är inte borta så länge, Väla ligger bara fem minuter härifrån och J skjutsar mig dit på lunchen så behöver jag bara ta mig hem själv.

Missar två föreläsningar, men jag tänkte att jag pluggar några timmar istället, så jämnar det ut sig lite. Omtentan är ju om tre veckor idag, kan vara bra om jag får en tidig start. Hoppas mina andra böcker kommer snart, blir så nervös. Jag behöver verkligen få böckerna denna veckan känner jag.

Det blev ingen middag hos J's farföräldrar igår, för både jag och J var förkylda, och hans farfar har rätt så dålig hälsa. Känns onödigt att smitta honom. Däremot blev jag inbjuden till familjen på julen! Herrejisses! Det trodde jag faktiskt inte. Jag menar, vi har ju inte varit tillsammans så länge. Det hade verkligen varit en riktig jul. De har nämligen ett torp i småland, ute i skogen. Där är de några dagar och firar jul. Det hade verkligen varit mysigt. Men, jag känner inte mig riktigt redo än att fira jul med hans familj. Jag har ju inte ens träffat alla, och det känns lite som att jag tränger mig på. Sen så är vi inte så många själva detta året, då Annette och Viktor firar med Mickes familj varannat år, detta året med andra ord. Ska jag också försvinna då så är det inte många kvar. Jag kan inte vara där uppe så länge heller, ska jobba lite i jul, och då måste jag ta mig hem igen. Då är det bättre och jag och J firar nyår tillsammans detta året i så fall. Så kan jag fira julen med dem nästa år=). Men man är ju frestad, jag kan tänka mig deras jular. Så som man själv alltid velat ha det typ hehe. Fast det vet jag ju inte förstås.

Nehe, om man skulle ta och koka kaffe eller ngt. Sätta igång med läsandet. Mmm. Ja. Får väl göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0