Tentaplugg

Nu börjar det närma sig. Och jag har inte alls läst så mycket som jag hade behövt. Visst, jag har lite mer koll nu än vad jag hade till förra tentan, men det kommer nog att handla mycket om tur med frågorna på denna tentan. Fast jag vill inte att det ska handla om tur, för jag måste verkligen klara denna tentan. Klockan sex ska vi hem till J's mamma, hon fyller år idag, men det blir bara en kort visit. J ska nämligen till en fest längre ner i Skåne, som han trodde var imorgon. Så vi är hemma igen typ redan halv åtta, och sen kör han direkt. Så jag tänkte att jag skulle sitta någon timme ikväll också, kanske chansa på att koka lite kaffe. Kan ju sova länge imorgon. Problemet imorgon blir att då är ju J hemma, vilket jag inte trodde han skulle vara, så risken är rätt stor att jag komemr att vara trött på söndag. Han tar förmodligen med sig Jonas hit och även om han inte gör det festar han säkert ändå. Jag stannar nog hemma men har de hemmafest kommer jag ju att vara med på den. Kan ju inte sova ändå. Så jag får nog plugga allt jag kan ikväll och imorgon på dagen, så att jag inte känner mig superstressad på söndag. Nu har jag ju ikväll, det hade jag inte räknat med innan.

Fick svar från skolan redan igår, de sa inte att jag hade jobb där men frågade om jag har utdrag ur polisregistret fall ifall de behövde vikare med kort varsel. Det har jag inte så det får jag fixa nu. Men det var positivt iaf! Då har de mig i åtanke åtminstone=) Sen så ringde de från hemvården igen, ska jobba den 26 december, på kvällen, men det blev ändrat till delad tur nu istället. Svinbra! De valde rätt dag där hehe. Kommer verkligen få en god lön i januari=). Det känns som att allting går på rätt håll nu. Ska bara klara tentan också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0