Hejdå Landskrona...

Nu har jag sagt upp min lägenhet. Siste januari är det inte längre min lägenhet. Känns lite konstigt. Inte att jag inte ska bo i den lägenheten mer, utan att jag flyttar från Landskrona. Jag har bott där hela mitt liv, och har väl alltid känt att jag någongång skulle flytta därifrån, men inte redan. Jag tror inte att jag kommer att flytta dit igen inom det närmaste. Efter att jag har tagit min examen hamnar jag nog först i Helsingborg skulle jag väl gissa på. Om jag inte hamnar där innan förstås ;). Men oavsett hur det går med J, flyttar jag nog till Helsingborg ändå. Kommer söka jobb där i första hand.

Imorgon är min tenta. Jag kommer inte att klara den, men jag ska göra den och från och med måndag är det nya tag. I värsta fall får jag göra omtenta på nästa också, för nu har de till och med flyttat tentan till den 26 november, och denna omtentan är den 24:e. Fördelen dock är att det betyder att nästa omtenta kommer att vara innan kursen är slut, så då har jag ju inte den hängandes efter mig inför nästa termin. Vi avslutar nästa delkurs med ett arbete, blir ju inte lika hårt pluggande då. Jag har iaf bestämt mig för att jag tar resten av denna veckan ledigt, vilar min stackarns hjärna och stressade mage. Sen från och med måndag läser jag minst en timme varje dag, det finns alltid något att läsa. Och jag börjar läsa till denna omtentan, lika bra. Även om jag inte får reda på resultatet än. Men då blir det ju inte så stressat när det visar sig att jag får göra omtentan. Ja, nu får jag skärpa mig.

Sen har jag bestämt mig för att varje dag ska jag ta en riktigt lång promenad med Callie, min vovve. En timme ska vi vara ute och gå. Den stackaren har fått lida nu när jag har fått plugga så mycket, blir promenader men inte så långa. I Landskrona är det svårt att ta de riktigt långa promenaderna, för även om hon blivit mycket bättre så blir hon fortfarande lätt rädd och sen är det kört när det väl händer. Men jag har märkt att här är hon inte så rädd, så här kan vi ta mycket längre promenader. Så det ska vi göra. Något som vi börjat med nu sista rundan också är att J tar med sig Kiwi, sin katt, och så tar vi en promenad alla fyra=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0