Omotiverad djurplågare

Eftersom jag vet att jag kommer att få göra omtentan har jag väldigt svårt att sätta mig ner och läsa. Har väl läst tre rader idag, hittar hela tiden annat att göra.
Jag och Emma pratade om att kanske göra något denna helgen för ett tag sen, och jag hörde med henne igår om vi skulle hitta på ngt. Hon har mycket att göra i skolan, men hon tyckte att vi kunde äta lite middag och skvallra. Jag var lite festsugen men det kan vi ta en annan gång hehe. Jag hörde med Jeppelina också om hon ville hänga på och det ville hon. Så vi ska träffas hemma hos henne, äta lite god mat och dricka vin och sitta och snacka. Det ska bli urskoj. Petra är ju den som saknas, det brukar vara vi fyra som träffas men jag vill inte bjuda med henne. Inte på grund av hur det är mellan oss...vi snackar ju och så, men mer än så är det inte. Och jag kan ju behöva prata av mig om hela den situationen och det går ju inte om hon är där. Plus att både Emma och Jeppelina är på min sida och med tanke på hur Jeppelina är kommer ämnet säkert att komma upp. Dessutom har hon ju sin Halloweenfest på lördag, så det blir väl för jobbigt för henne med allt resande...

Det ska faktiskt bli skönt att göra något utan J en helg också. Vi har ju spenderat varje helg ihop nu hur länge som helst. Jag vet inte vad som händer på lördag men på söndag ska vi ju ändå på släktmiddag, så vi kommer ju att umgås. Jag kan ju behöva prata av mig om honom också;) Min pojkvän hihi.

Värsta djurplågaren är jag nu också, har så dåligt samvete så det finns inte. Klippte Callies klor innan, och råkade ta för långt in...träffade pulpan och det var blod överallt, så illa har jag aldrig lyckats ta. Jag har nog klippt för långt in max två gånger, och då har det slutat nästan direkt, eller kommit så lite att pälsen sugit upp det. Men nu har det blött ordentligt. Så som den djurplågare jag är satte jag igång dammsugaren eftersom jag vet att hon är rädd för den, så att hon skulle gå och gömma sig och ligga still tills det värsta gått över. Men när jag stängde av den skulle Callie ta sin flyckt, och sprang in i sovrummet, i andra änden av lägenheten. Så avtryck längs med hela lägenheten. Men där ligger hon nu, och har gjort ett bra tag. Skäller emellanåt när hon hör ngt. Får väl fjäska för henne snart. Ta ut henne i det blöta gräset så att hon får tvättat av sig lite. Min stackars lilla sötnos. Så hemst jag känner mig. Det gör ju ont när man klipper så långt in, hon gav inget ljud ifrån sig men hon ryckte till ordentligt och skulle se vad jag höll på med. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0