Effektiv

Här får man gjort saker! Allt utom det som är viktigast - pluggandet. Jag har iaf fått rensat på skrivbordet, satt papper i en pärm, tvättat och hängt upp en maskin tvätt, bäddat, tagit ut två lådor i förrådet, promenerat med Callie...skickat massa mail och ringt samtal.

Jag måste börja fundera på sommarjobb också ju nu helt plötsligt, efter att ha blivit av med det andra jobbet och flyttat. Och ja, man måste tyvärr börja leta redan i februari. Detta är min sista sommar då jag behöver arbeta, sen har jag ju sommarlov =). Fördelen med att arbeta som lärare hehe. Iaf, jag trivdes jättebra inom hemvården, så jag mailade idag till vård-och omsorgsförvaltningen här i Helsingborg, och frågade vart jag ska vända mig om jag är intresserad av sommarjobb, och ev att jobba lite extra. Fick svar typ efter en halvtimme! Den jag skickat till vidarebefodrade mitt mail till personalsekreteraren. Ja, det betyder inte att jag får jobb där, men jag håller tummarna! Hade varit skönt om det löste sig redan nu, så att man inte behövde oroa sig för pengar i sommar. Kanske jag hade klarat det bara genom att spara pengar, men vi vill ut och resa också och då kommer man inte långt på studiemedlet och utan inkomst i tre månader. Hoppas nu bara att de är snabba med att höra av sig, så jag vet om jag behöver söka andra jobb eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0