En natt full av drömmar

Jag sover jäkligt bra här alltså. Somnar fort och när jag väl sover gör jag det länge. Eller ja, länge för att vara mig=) Det som är annorlunda är att jag sover i ett sträck utan att vakna en enda gång. Typ sex timmar i ett sträck. Annars är det alltid något som väcker mig; Callie som skäller på tidningsbäraren eller ngt annat hon hör, Kiwi som busar runt eller tvunget ska dricka mitt vatten vid sängen, en pojkvän som ligger tätt intill en. Vilket iförsig är mysigt ;), men jag vaknar lätt av det. Men nu har jag inget av det. Syrran tar till och med Callie första rundan, så det slipper jag. Sen vaknar jag ändå vid sex-sjutiden för då går alla upp och hundar skäller och Viktor bråkar osv. Men jag känner mig utvilad. Gick upp åtta och jag känner mig helt utvilad. Men har drömt en massa inatt, känns som att hjärnan bearbetar de som hänt den senaste tiden.

Så vad som händer denna vackra vinterdag, är att jag ska plugga. Skulle egentligen kunna börja redan nu, men det känns så fel att börja redan. Jag brukar ju inte komma igång förrän på eftermiddagen. Så vet inte om jag kan koncentrera mig. Men jag vet inte vad jag ska göra annars. Har inte samma hushållsysslor som hemma, och jag kan inte bara bege mig någonstans. Sitter nämligen på landet utan bil och sista bussen gick precis förbi huset. Nu hade det varit perfekt om det var vår/sommar. Då hade jag lätt lagt mig i trädgården och solat några timmar. Och DET, är något jag längtar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0