Hundkurs

Jag är verkligen sugen på att börja hundkurs nu. Dels för att det ska bli roligt men också för att stackars Callie behöver det. Av olika anledningar har det skjutits upp, nu är hon snart 1½ år och är fruktansvärt ouppfostrad. Visst, i hennes ålder testar hunden hur långt den kan gå och vad den kan komma undan med, men eftersom jag inte tränat mer än sitt och ligg med henne så utagerar hon nog mer än vad en annan hund hade gjort. Och just nu är hon inne i en förbannad period.

Men jag vill också ha en hobby liksom, J ska hitta på en massa i vår och jag har ingenting. Han föreslog att jag skulle ta kurser och sånt, men jag orkar inte med mer läsande. På hundkursen blir det lite läsande där med, men det är ju mest praktiskt. Vi ska testa på lydnad, agility, kanske spår...agilityn tror jag Callie kommer att gilla mest, för det är minsann fart i henne och hon gillar att hoppa och studsa. Längtar!

Busigheten lyser i ögonen på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0