Ja jäklar

...vad jag började längta till värmen nu. För första gången i mitt liv blev jag riktigt brun förra sommaren, och det är jag verkligen sugen på att bli igen, inte vara den här blekfisen som jag är nu. Och här kan jag ligga hela dagen, syrran har en enorm trädgård. En av mina bästa stunder var för ett par år sen, när jag var hundvakt några dagar. Det var strålande väder, och jag tog en kopp kaffe och satte mig på trappsteget ut till trädgården. Solen värmde och fåglarna kvittrade, katten kom och strök sig runt benen och hunden (Compis) låg under trädet i skuggan och gottade sig. Och det var så tyst, förutom kvittrandet då ju. Det var så härligt! Många sådana stunder kommer jag att kunna ha nu framöver. Kommer ta tillvara varje ögonblick jag har att vara utomhus.

Har kolla upp hundkurser igen, och syrran har tipsat mig om en privat tränare, alltså inte en brukshundsklubb. Den kursen hon har har redan börjat, men man kan ta privata lektioner, vilket jag ska göra. Då kan man koncentrera sig på just vad Callie behöver träna på, som t ex inkallning. Hur jag ska göra för att få riktigt kontakt med min hund så att hon lyssnar på mig. Vill verkligen just det nu också, så att hon kan springa lös i trädgården. Som det e nu springer hon lite var hon vill, som på vägen...i och med det är privatlektioner kan man börja redan nu om man vill, så det är svinbra. Och det bästa av allt är att de har erfarenhet av denna rasen redan, har haft typ fyra eller fem hundar. Och eftersom det är en ovanlig ras så är det väldigt bra. Woho! Så roligt det ska bli! Blir nog en bra vår det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0