Tisdagen

Då var det tisdag. Helgen var helt okej, blev lite besviken på fredagen för tanken var ju att vi skulle fira Jeppelina, men det blev middag sen film. Jeppelina verkade helnöjd iaf, det var huvudsaken. Sen i lördags var Petra fortfarande jätteförkyld, så det blev ingen utgång. Men det var skitskoj ändå! Vi var fem tjejer som tittade på melodifestivalen, sen spelade vi spel=) Det var riktigt roligt! Tog tåget hem tjugo i tolv, mötte upp J på båten, drack en shot och en cider där, sen tog vi en taxi hem när de stängde. Perfekt avrundning på kvällen! Och nej, inga bilder! Precis sånt som är kul, men tar jag foton då? NEJ. Jaja, bättring nästa gång. Petra och Emma pratade om att gå ut på lördag igen, men det är alla hjärtans dag då och J har precis kommit hem från sjukhuset, ska operera bort mandlarna på torsdag. Så jag tror inte att jag följer med ut. Han kommer bara ligga här halvdöd, men känns bättre att vara hemma om han behöver ngt.

Pluggandet går helt åt skogen. Får jobba väldigt intensivt nu för att komma ikapp. Ska nog klara av det, men det är inte lätt. Kan jag bara beta av något på listan så känns det iaf som att bollen är i rullning så att det andra följer efter. Har svårt att vakna om dagarna, sover lätt till vid tolv-ett tiden, men är ändå trött på kvällen igen. Typiskt stresstecken. Men som tur är vet jag redan om att jag kommer inte igång med saker och ting förrän eftermiddagen ändå, finns ingen mening med att börja plugga klockan tio, jag tröttnar halv elva igen. Om jag ens kommit igång med ngt. Så nu sysslar jag med annat. Promenerat med hunden, tagit ut tavlor i förrådet och in med en låda som jag nu sorterar. Sen ska jag hänga tvätt och slutligen ska jag slänga i en ny maskin. Därefter tänkte jag varva plugg med städ. När man har pluggat i fem år, inne på sitt sjätte, så börjar man ha koll på sina vanor och hur man fungerar=)

Hujedamej. Sex år....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0