Snabba ryck

Igår var jag på synundersökning för jag skulle ha nya linser. En gång om året bör man göra en undersökning för att kolla så att ögonen är hela och fina, och så kollar man ju själva synen också. Styrkan var densamma i båda ögonen, men tydligen ändrade hon skärpan i det högra ögat en del, det var väl lite sämre än sist. Eller så var förra undersökningen lite sisådär, jag har iaf haft svårt att fokusera när jag har linserna i. Jag ser ju, men bokstäverna rör på sig så att säga ibland. I och med jag använt linser tidigare så tog undersökningen inte lång tid, annars ska man få prova att sätta i linserna och sånt. Tog väl tio minuter typ. Sen sa hon att det tar några dagar innan linserna kommer. Men nej, de kom redan idag! Det var minsann snabba ryck! Ibland ska man väl ha tur=) Det som gör det hela extra speciellt denna gången är att jag ska ha månadslinser, istället för endagslinser. Det är väl bättre på de flesta sätt, billigare framförallt. Så nu blir det till att använda linser hela tiden, inte mixa med glasögonen. Och så blir det en tur till Landskrona idag igen. Ska hämta Callies mat också, har ju ingen hund eller packning med mig så jag kan ju ta det på bussen.

Så skönt det är helg! Och för första gången på minst en månad kan jag göra precis vad jag vill denna helgen. Det blir nog en rätt så lugn helg, men det gör inget. Huvudsaken är att jag är ledig och kan göra det jag känner för=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0