Update gamla vänner

För ett tag sen (21 november) skrev jag om en gammal vän som tog kontakt med mig på facebook, och att det inte var någon som jag var intresserad av att vara vän med. Jag kunde ana hennes gamla jag skrev jag. Vi skrev lite fram och tillbaka, sen blev det inte mycket mer. Men så en vecka innan jul skrev hon god jul till mig, men jag tänkte att jag väntar till åtminstone dagarna innan, innan jag svarar. Men så glömde jag bort det, som jag glömmer allt annat. Så idag kom den gamla Monica fram igen. Hon skrev lite argt till mig och frågade om jag var pist off (hon måste ju mena pissed), eftersom jag inte ens kunde skriva god jul, och undrade vad hon hade gjort. Hur kan hon ha gjort något när vi inte ens har kontakt? Jag tänkte att jag pallar inte, så jag skrev, lite för att irritera, god jul. Då fick jag tillbaka att nej trots att hon har förändrats så mycket har hon inte tappat sitt hjärta men det har tydligen jag gjort någonstans på vägen, och att vår gamla vänskap inte betyder mer än att vi inte kan prata med varandra...bla bla bla. Jag kan verkligen inte med henne! Jag skrev i ett privat meddelande till henne istället för att ta det så att alla kan läsa. Jag skrev att den enda förändringen hon har gjort är att skaffa barn, annars är hon likadan som i högstadiet. Sen skrev jag bland annat att jag inte är intresserad av att vara vän med henne efter alla gånger hon bråkat med mig utan anledning, och att det var faktiskt hon som tog kontakt med mig och inte tvärtom. Så får vi väl se om hon skriver något tillbaka. Vilket inte skulle förvåna mig. Beroende på vad hon skriver, får jag se om jag svarar.

Vissa personer är alltid likadana och det är sorgligt. Hantera saker som en vuxen människa istället. Jag och Sandra var ovänner men det har vi löst för att vi är vuxna och klarar av sånt här. Jag blir inte ens arg när Monica skriver så till mig, för det är inte lönt. Hon är inte värd den extra energin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0