Orolig.

Sitter här och försöker plugga, men tankarna går hela tiden tillbaka till igår. Till samtalet som jag fick från James och vad han sa. Jag blev riktigt chockad när jag fick höra orden som kom ur hans mun, jag trodde aldrig det om honom. Att han skulle hota med att misshandla mig. Att han skulle gå så långt att misshandla mig, att göra så mot en tjej överhuvudtaget. Det är inte mer manligt för att man kan slå ner en tjej. Och över ett gäng nycklar. Det är vad jag har förstått att det handlar om, att jag tog nycklarna med mig hem. Och det är obegripligt. Något måste ju vara allvarligt fel, för att han ska agera på detta viset. Och det gör mig orolig. Inte så mycket för min egen skull, utan för hans. Tänk om han nu gör något han får ångra? Eller gör något mot sig själv? Och jag kan inte hjälpa honom, för jag är rädd att han ska skada mig. Inte för att han vill ha min hjälp ändå. Han vill nog inte ha någons hjälp för tillfället och det känns sorgligt. Men orolig är jag och det är jättejobbigt att inte veta vad som händer med honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0