Seg.

Känner mig seg idag. Iförsig fått lite gjort, men inget pluggande. Mår jättedåligt på grund av förkylningen men det går lite upp och ner. Har en känsla av att jag kommer att få en del förkylningar nu framöver när jag bor med ett dagisbarn. Värme har vi fortfarande inte, men som tur är så drabbar det tydligen inte varmvattnet, så jag tog en het dusch innan. Det var skönt kan jag tala om.

Hade lite saker iaf att skriva om igår men orken tröt. Jag fick iaf brottas med hundar tre gånger igår, två gånger med Senna och en gång med Callie. Senna är undergiven men han morrar åt en, och jag fick nog. Ena gången var jag under bordet och skulle ha fram honom. Sen så har Callie en ful ovana att nypas, och skäller gärna på katterna, och när jag stod att klappade den ena katten nöp Callie mig i benet. Jag blev skitförbannad och skulle trycka ner henne i golvet. I normala fall går det lätt, för hon ska vara undergiven mig, men denna gången kämpade hon emot. Och stark är hon, jisses. Bet mig ett par gånger i handen, hade ryckningar efteråt. Det gick inte hål iaf men det var inte långt ifrån. Men inte konstigt att hon försöke bita mig, det gjorde nog ont tillslut då jag tog rätt hårt i henne eftersom hon kämpade emot. Fy vad kursen imorgon behövs. Jag måste veta vad jag ska göra åt henne, hon blir bara värre och värre. Defintivt inte ett problem att hon inte beter sig som en hund, hon beter sig alldeles för mycket som en hund.

Sen så ringde de äntligen igår från skolan jag jobbat på. De undrade om jag kunde jobba på fredag. Och det löste sig så perfekt att jag kan sluta tolv och sen gå direkt till tåget och åka till Lund. Jag fick ca 300 kr i lön för förra gången och denna gången jobbar jag en timme längre. Jag vill jobba där så mycket som möjligt så att jag ev kan få ett riktigt jobb där nästa vår. Hade varit perfekt dessutom om jag nu hamnar i Dalhem.

Annars räknar man dagarna till fredag. Blir en lång dag, först börjar jag jobba kvart i åtta, sen föreläsning ett till tre, därefter bär det av direkt till Hässleholm för att göra sig redo för värsta festen på kvällen=) Drink och shotsparty hehe. Jag har inte så mycket sprit dock så jag får ta med resten av min tequila och dricka vin eller ngt. Men sen bär det vidare ut och då ska jag dricka shots ;) Shit, farlig kväll hehe. Men det ska bli kul. Och min nya mobil har jag så nu ska jag försöka ta foton hela kvällen. Om jag inte glömmer bort hur man gör ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0