Torsdag.

Idag hade jag svårt att vakna. Har sovit rätt så dåligt inatt, för nu har det börjat släppa i luftrören på mig, det som har fått mig att bli andfådd bara genom att plocka upp ngt från golvet typ. Så har haft ordentliga hostattacker inatt, inget roligt. Nu mår jag dåligt fast att förkylningen nästan är helt borta. Tanken var att jag skulle plugga en massa idag, men jag ska åka tll väla om en timme och se om jag kan hitta en långlina till Callie, så att vi kan träna inkallning även där det inte är inhägnat. Köpte en sele till henne igår och hon är som en helt annan hund när man är ute och går med henne. Drar inte alls och är alert, ser nästan lite stolt ut när hon går. Så mycket denna träning kommer att göra för henne. Jag blir så glad=)

Igår så skickade jag in ansökan om sommarjobb i Helsingborg. Jag mailade ju för ett tag sen, men nu ligger det en annons ute så jag svarade på den istället. Det allra bästa hade varit om jag hade fått hemvårdsjobb här i Kattarp, så det är det jag håller tummarna för. Risken finns att jag får jobb inne i Helsingborg och det kan bli lite meckigt med pendlandet eftersom man börjar tidiga timmar. Jag hoppas de tänker efter lite då jag berättade var jag bor någonstans. Jaja, bara jag får jobb överhuvudtaget, för jag vill flytta i höst och det känns som att jag behöver ha en ganska stor buffert eftersom jag inte kan räkna med att jag får ett jobb direkt efter examen i vinter. Vad jag vill ha reda på nu är vad jag får tillbaka på skatten, förra året blev det ju en del så jag hoppas på detsamma i år!

Vissa personer kan man bara inte tycka synd om. Om man inte bara hade tänkt med sina känslor och med sitt huvud istället så hade man aldrig hamnat i denna situationen! Skyll dig själv säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0